ד"ר טלי חתוקה זכתה בפרס האדריכל הצעיר לשנת 2012

ד"ר טלי חתוקה מהחוג לגיאוגרפיה, מייסדת וראש המעבדה לעיצוב עירוני באוניברסיטת תל-אביב, זכתה בפרס רכטר ל'אדריכל הצעיר' על תרומתה לחיזוק השיח האדריכלי והתכנוני

06 ינואר 2013
ד"ר טלי חתוקה (צילום: מיכל קידרון)

ד"ר טלי חתוקה מהחוג לגיאוגרפיה, מייסדת וראש המעבדה לעיצוב עירוני באוניברסיטת תל-אביב, זכתה בפרס רכטר ל'אדריכל הצעיר' על תרומתה לחיזוק השיח האדריכלי והתכנוני בתחום המחקר הקושר בין סוגיות חברתיות לפיתוח המרחב העירוני, כמו גם על היוזמה להקים את הקמת המעבדה לעיצוב עירוני באוניברסיטה.

 

היבטים חברתיים בתכנון העירוני

בנימוקי השופטים נאמר כי הפרס ניתן לד"ר חתוקה עבור מגוון פעילויותיה בשנים האחרונות לפיתוח כיווני מחשבה וכלים לשילוב של היבטים חברתיים בתכנון עירוני. לאחרונה הוציאה ד"ר חתוקה את ספרה 'שכונה-מדינה' העוסק במרחב המגורים הישראלי, ובסוגיות תכנוניות חברתיות הנובעות מהבנייה המקומית. באמצעות הכתיבה מנסה ד"ר חתוקה לקדם תחום בעל חשיבות העוסק בהקשרים חברתיים בתכנון עם דגש על הפריפריה, תוך כדי נקיטת מסקנות חשיבה תכנוניות כתוצאה מהבדיקה.

 

'האדריכל הצעיר' ניתן לד"ר חתוקה מתוך רצון לעודד את השיח האדריכלי הפונה החוצה, אל הקהילה הציבורית הרחבה ומתוך רצון לראות באדריכלות ובתכנון אמצעי לפרשנות תרבותית וחברתית.

 

פרס רכטר לאדריכלות המוענק על ידי משרד התרבות והספורט, נועד לעודד מצוינות ואיכות ביצירה האדריכלית הישראלית, וניתן לאדריכלים שבלטו במעורבות חברתית, רמה מקצועית, מצוינות מחקרית ואסתטיקה אדריכלית גבוהה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>